TAK DLA SZKOŁY – ZIELONA SZKOŁA
18 maja 2011, 21:36
W dniach od 07 – 09 maja 2011 r. w ramach projektu „Tak dla Szkoły” uczestnicy warsztatów ekologiczno – przyrodniczych wzięli udział w zajęciach Zielonej Szkoły. Wycieczkę przygotowały panie: Beata Kurkowska, Danuta Jaszewska- Czaja.
Nasi uczniowie mieli okazję sprawdzić swoją kondycję i sprawność fizyczną podczas zabaw w „Parku linowym”. Niektórzy musieli poradzić sobie z emocjami ze stresem, strachem i lękiem wysokości. Wszyscy, nawet najmłodsi pokonali trudne przeszkody. Frajdy było co niemiara.
W plenerze odbywały się ciekawe zajęcia ekologiczno – przyrodnicze, podczas których dzieci poznawały gatunki drzew i krzewów, rozpoznawały głosy ptaków i zdobyły wiele informacji o życiu i zwyczajach zwierząt leśnych. Uczestniczyły w pogadankach na temat znaczenia ekosystemu leśnego i ochrony środowiska naturalnego.
Ponadto podczas pobytu w „Zielonej szkole” dzieci aktywnie spędzały czas, uczestnicząc w różnego rodzaju zabawach i grach na boisku i w lesie. Między innymi grały w tenisa, bawiły się w podchody.
W ośrodku, którym mieszkaliśmy nie było czasu na nudę. Dzieci grały w „Cymbergaja”, w „Piłkarzyki”, jeździły na rowerach stacjonarnych. Chętnie uczestniczyły w pląsach i zabawach z chustą terapeutyczną.
Dużą atrakcją dla dzieci była nauka jazdy na kładach pod okiem instruktorów.
Przebywanie i prowadzenie zajęć w środowisku nie zdegradowanym, ciekawym przyrodniczo ułatwiło wytworzenie pozytywnych postaw wobec przyrody. Zapewniło dzieciom bezpośredni kontakt i optymalne warunki do wielostronnego przeżywania, działania, poznawania środowiska przyrodniczego.
Ważnym środkiem przekazu była zabawa z przyrodą i w przyrodzie, która ukazała nowe podejście do siebie wzajemnie i do środowiska.
Przeprowadzone zajęcia przyrodniczo - ekologiczne, sportowo - rekreacyjne, terenowe, uaktywniające zdolności i zainteresowania dzieci służyły również pracy wychowawczej (uczyły umiejętności współpracy w zespole, służyły rozwiązywaniu problemów interpersonalnych, sprzyjały podniesieniu samooceny dziecka, stwarzały okazje przeżycia sukcesu i poczucia własnej atrakcyjności).